World Watch

Tough Action : China Bans BBC World News In Mainland For Slew Of ‘Falsified Reporting’

Image : Representational Purpose Only

Image : Representational Purpose Only

The National Radio and Television Administration of China has barred the broadcasting of BBC World News on the mainland claiming that it has done a “slew of falsified” reporting on issues such as human rights violations in Xinjiang based on interviews of victims surviving “re-education camps.”

Global Times, the Chinese Communist Party government’s mouthpiece, said that the broadcaster is responsible “for falsified reporting” on China’s handling of the coronavirus in the country.

“China will not allow the broadcast of BBC World News in Chinese mainland after the broadcaster did a slew of falsified reporting on issues including Xinjiang and China’s handling of COVID19, a move (that) experts said send (a) clear signal that fake news is not tolerated in China,” the Global Times wrote on Twitter.

The CCP mouthpiece in an opinion article wrote that China has sent the outside world a clear signal that it has zero tolerance for fake news by barring BBC World News from airing in China.

“The decision comes as no surprise. According to the National Radio and Television Administration, BBC World News has been banned as some BBC’s reports on China infringed the principles of truthfulness and impartiality in journalism,” it claimed.

The opinion piece further accused the BBC of viewing everything concerning China with “double standards. And now, it is paying the price for what it has done.”

“It stooped to a new low earlier this month when it published a sensational story alleging Uygur women were “systematically raped, sexually abused, and tortured” in the vocational education and training centres in China’s Xinjiang Uygur Autonomous Region, only citing oral dictations of individual Uygur women without any verification,” the Chinese state media wrote.

The CCP mouthpiece said that BBC is carrying out a public opinion crusade against China. It has become a propaganda tool for secessionist and separatist forces of China, threatening China’s national security with false reports.

To Top